Blokker Holding heeft in 2013 online 79 miljoen euro omzet behaald. Dat
is negentien procent meer dan een jaar eerder en meer dan de gemiddelde
marktgroei. Dat laat voorzitter Roland Palmer van de raad van bestuur
weten. “Onze doelstelling is om uiterlijk in 2017 een online omzet van
driehonderd miljoen euro te realiseren.”
De winkelketens van het
retailconcern met een eigen webshop hebben vorig jaar vier procent van
hun totale omzet online behaald. De sector Huishoud, waar blokker.nl,
marskramer.nl en cookandco.nl onder vallen, was met 26 procent goed voor
de grootste groei. Wonen & Tuinen (Leen Bakker en Tuincentrum
Overvecht) noteerde een plus van negentien procent. De sector Speelgoed,
met de winkelformules Bart Smit, Intertoys en Maxi Toys, groeide met
zeventien procent.
De webshop van Blokker zag het aantal
bezoekers via tablets en mobiel met respectievelijk 127 en 119 procent
toenemen. 18,5 procent van de online omzet werd via mobiele apparaten
behaald, tegenover elf procent vorig jaar. De mobiel wordt volgens
Blokker vooral ter oriƫntatie gebruikt, terwijl de tablet ook voor
aankopen wordt ingezet.
De snelle adoptie van mobiele apparaten
zorgt volgens het detailhandelsconcern voor een toename in omnichannel
winkelen. Zo werd 31 procent van de bestellingen in de huishoudketens in
de winkel opgehaald. ‘De klant wil zich in toenemende mate online
oriƫnteren, vervolgens het product in de winkel zien en vastpakken,
online bestellen en dan weer het bestelde product in een winkel naar
keuze ophalen’, stelt Blokker.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten