Reparatieconcept The Fixables wil tien maanden na de opening van de
eerste vestiging in Amsterdam een tweede winkel openen in Utrecht. Er
wordt momenteel gekeken naar een geschikt pand. Een landelijke uitrol
laat volgens oprichters Ferry Timmer en René Smit ook niet lang meer op
zich wachten. The Fixables richt zich op het repareren van smartphones
en tablets.
“We ontvangen in Amsterdam klanten uit heel
Nederland. Die komen vaak via onze website naar de winkel om hun
smartphone of tablet te laten maken. We worden steeds bekender”, zegt
Timmer tegen RetailNews. “We dromen van een filiaal in elke grote stad,
want dat genereert een groot bereik”, aldus Timmer. Naast de uitrol in
Nederland ligt het ook in de planning om het dienstenaanbod uit te
breiden. Die gaat in een later stadium ook gameconsuls en laptops
omvatten.
De bedenkers van The Fixables vinden dat het in de
reparatiemarkt van smartphones en tablets ontbreekt aan betrouwbaarheid,
professionaliteit en transparantie. “Consumenten en bedrijven hebben
daar juist behoefte aan.” Volgens Timmer voelen veel consumenten zich
bij schade aan hun mobiele apparaat overgeleverd aan hun provider of
verzekeraar. Soms zijn ze hun smartphone of tablet wekenlang kwijt,
zonder dat ze weten hoeveel het gaat kosten.
Met The Fixables
behoort die onzekerheid volgens hem tot het verleden. De meeste
reparaties kunnen binnen dertig minuten tot een uur worden uitgevoerd.
Als dat niet lukt, krijgt de klant vaak een leentoestel mee. De klant
kan in veel gevallen dus wachten terwijl zijn apparaat wordt gemaakt.
The
Fixables ziet er daarom ook anders uit dan een gemiddelde
reparatiewinkel. “Veel klanten komen gestrest binnen. We vinden het
belangrijk dat ze zich snel thuis voelen”, aldus Timmer, die de winkel
vergelijkt met een espressobar. De vintage inrichting voorzien van een
bank in Chesterfield-stijl zorgt voor een ontspannen sfeer. “Terwijl de
klant een tijdschrift leest, wordt zijn smartphone in ons high-tech lab
gefixt.”
Ook kan een klant ervoor kiezen nog even een andere
boodschap te doen. Daarom kiest het duo ook altijd voor een winkelstraat
als locatie, en niet bijvoorbeeld een afgelegen industrieterrein. Zo
ligt het filiaal in Amsterdam in de Rijnstraat, een winkelstraat waar
het goedkoop en makkelijk is om te parkeren. In Utrecht is het duo juist
op zoek naar een winkelpand in de buurt van het centraal station, omdat
het centrum hier met de auto niet goed bereikbaar is
Geen opmerkingen:
Een reactie posten