dinsdag 6 augustus 2013

Bonno van der Putten 'Leonidas wil groeien in Nederland '

De Belgische chocolatier Leonidas heeft flinke ambities in Nederland en heeft daarom een flagshipstore geopend in Amstelveen. Hier is de vernieuwde en uniforme look van de chocolatier te zien die in alle winkels ingevoerd gaat worden.
Bij de flagshipstore in Amstelveen is het zogenaamde ‘Concept Chocolatier’ gehanteerd, dat vorig jaar is ontwikkeld. “Dit heeft als doel alle eigen winkels van Leonidas een vernieuwde en uniformere look te geven”, vertelt een woordvoerder van de retailer tegen RetailNews. In Nederland is er maar één standalone winkel en dat is die in Amstelveen. Leonidas is druk bezig om stap voor stap alle eigen winkels in het buitenland volgens ditzelfde principe te vernieuwen.
Daarnaast is de bonbonwinkel bezig met het openen van cafés. Nederland telt nu twee vestigingen van Leonidas Chocolates & Café, namelijk in Soest en Sluis. “Wij zijn intern hard aan het werk om de nieuwe uitgave van cafés definitief te maken en hopen binnen afzienbare tijd een Leonidas Chocholates & Café flagshipstore in Nederland te openen”, aldus de woordvoerder.
Ook de shop-in-shops kunnen tegen het eind van dit jaar een nieuwe uitstraling tegemoet zien. “Hierbij zetten we sterk in op herkenbaarheid. Als iemand langs een winkel loopt, moet hij snel zien dat binnen pralines van Leonidas worden verkocht”, vertelt de woordvoerder aan RetailNews.
In Nederland zijn nu 194 shop-in-shops. Of de huidige winkeliers ook overstappen op het nieuwe concept, hangt volgens de woordvoerder van de ondernemer zelf af. “De verwachting is wel dat ze over tien jaar allemaal volgens het nieuwe concept werken.” De woordvoerder denkt dat het aantal verkooppunten in Nederland wordt uitgebreid, omdat het nieuwe concept nieuwe winkeliers aantrekt die ook een shop-in-shop willen openen.
Naast de vernieuwde en uniforme look voor de winkels, heeft Leonidas ook nog het zogenaamde prepack concept in het vat zitten. Deze koelkasten met voorverpakte bonbons zijn bestemd voor onder meer hotels, ziekenhuizen en de betere delicatessenwinkel. Ze worden in november op de Nederlandse markt gebracht.
“Er staat dus veel op stapel in dit jaar waarin we honderd jaar bestaan”, zegt de woordvoerder. Ter gelegenheid van het jubileum hebben de chocolatiers een nieuw assortiment pralines gecreëerd onder de naam Collectie nr. 100. Leonidas heeft meer dan dertienhonderd verkooppunten, verdeeld over veertig landen en vijf werelddelen.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten