donderdag 25 juli 2013

Bonno van der Putten ‘Multichannelretailer haalt meer omzet'

Fysieke winkels met een webshop realiseren een hogere omzet. Voorts zorgen online bestellingen die offline worden afgehaald in vijftig procent van de gevallen tot extra verkopen. Dat constateren TNS Nipo, eBay Duitsland en het Fraunhofter Instituut na gezamenlijk consumentenonderzoek.

Winkelbedrijven die fysieke en digitale kanalen samenvoegen hebben niet per se last van de concurrentie van webwinkels. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten die online producten kopen en ze offline komen ophalen in de verleiding komen meer artikelen aan te schaffen. Zo doet een derde van de respondenten extra aankopen voordat zij de winkel verlaten. Twintig procent heeft dit ‘wel eens’ gedaan.

Online bestellen en offline ophalen is nog niet heel populair, zeventig procent van de respondenten deed dit nog niet. Ook zijn retailers hier nog niet helemaal op ingespeeld omdat de backend-systemen en logistiek er nog niet genoeg op ingericht zijn. Dit verandert echter wel meer omdat steeds meer retailers inzetten op multichannel retailing.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten