Fysieke winkels met een webshop realiseren een hogere omzet. Voorts
zorgen online bestellingen die offline worden afgehaald in vijftig
procent van de gevallen tot extra verkopen. Dat constateren TNS Nipo,
eBay Duitsland en het Fraunhofter Instituut na gezamenlijk consumentenonderzoek.
Winkelbedrijven
die fysieke en digitale kanalen samenvoegen hebben niet per se last van
de concurrentie van webwinkels. Uit het onderzoek blijkt dat
consumenten die online producten kopen en ze offline komen ophalen in de
verleiding komen meer artikelen aan te schaffen. Zo doet een derde van
de respondenten extra aankopen voordat zij de winkel verlaten. Twintig
procent heeft dit ‘wel eens’ gedaan.
Online bestellen en offline
ophalen is nog niet heel populair, zeventig procent van de respondenten
deed dit nog niet. Ook zijn retailers hier nog niet helemaal op
ingespeeld omdat de backend-systemen en logistiek er nog niet genoeg op
ingericht zijn. Dit verandert echter wel meer omdat steeds meer
retailers inzetten op multichannel retailing.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten