H&M heeft donderdag een webshop geopend voor zijn Amerikaanse
consumenten. In eerste instantie wilde de Zweedse modeketen begin 2012
online in de VS, maar plannen daarvoor werden meerdere malen uitgesteld.
De retailer heeft de complexiteit van het werken in de Verenigde
Staten onderschat, verklaart head of investor relations Nils Vinge. "We
konden de Europese webwinkels niet zomaar kopiƫren en plakken, daarvoor
zijn onze volumes te groot." De offline verkopen in de VS waren
afgelopen boekjaar goed voor negen procent van de totale verkopen.
Door nieuwe en online markten aan te boren wil H&M de economische
malaise en achterblijvende winkelomzetten in Europa compenseren.
Daarnaast wil het de achterstand inlopen op concurrent Inditex, het
moederconcern van onder meer Zara. Kleding van Zara is al sinds 2011
online te koop in de Verenigde Staten. De afgelopen drie jaar noteerde
Inditex een grotere omzetgroei dan H&M.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten