dinsdag 6 augustus 2013

Fonq.nl wil fysieke retailers binden Bonno van der Putten

Webwarenhuis fonq.nl gaat nadrukkelijk inzetten op partnerschappen met 'sterke' retailformules. Dat zegt ceo Patrick Kerssemakers tegen RetailNews.

Het dochterbedrijf van RFS Holland Holding voert hiertoe vergevorderde gesprekken met verschillende winkelketens. Zo voegt fonq.nl binnenkort wijn toe aan zijn aanbod en verwacht Kerssemakers binnenkort het tuinmeubelassortiment uit te breiden. De namen van de betreffende retailers houdt hij nog voor zich.

Fonq.nl focust met de partnerschappen op verschillende productcategorieën. "Eigenlijk alles wat bij ons past, maar waar we niet sterk in zijn", omschrijft Kerssemakers. Het assortiment van de etailer bestaat uit de categorieën wonen, koken, tuin, design, cadeaus en wellness. "We zouden graag partners vinden op het gebied slapen, sierraden/horloges, fashion accessoires, tuinmeubelen en (design)meubels."

De ambities van fonq.nl zijn voorlopig gericht op de online kansen in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk waar de etailer met eigen sites live is. "Er valt online nog veel te winnen in Nederland, en daarbuiten", zegt hij. Fysieke winkels zijn voor de pure player nog steeds een optie, maar die hebben geen prioriteit. Eerder gaf Kerssemakers al eens aan vier of vijf winkels te ambiëren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten