Supermarktketen Tesco wil beter luisteren naar de wensen van zijn
klanten. De keten heeft de handen ineen geslagen met
familierestaurantketen Giraffe Restaurant, zodat klanten, na het doen
van hun dagelijkse boodschappen, kunnen aanschuiven voor een hapje eten.
In de Tesco Extra-vestiging in Watford, waar het eerste Giraffe
Restaurant zich inmiddels heeft geopend, wordt ook koffie geschonken
door Harris & Hoole, is een Euphorium bakkerij gevestigd en kunnen
klanten winkelen in een F&F kledingsectie, die aanvoelt als een
losse kledingwinkel.
Volgens ceo Philiphe Clarke wil Tesco al
zijn winkels in de nabije toekomst op dezelfde manier moderniseren, om
het dalen van de verkoopcijfers te stoppen. “We hebben de afgelopen
achttien maanden geluisterd naar de wensen van onze klanten en hebben
ontdekt dat zij een ‘echte ervaring’ willen. Ze willen ruimte om te
zoeken naar producten, ze willen lekker kunnen eten en ze willen dat de
winkels warmer en meer uitnodigend worden”, aldus Clarke.
De
nieuwe hypermarkten zullen een community room hebben, waar bijvoorbeeld
muziek- of yoga-lessen gegeven kunnen worden. Daarnaast wil Tesco een
grotere focus leggen op voeding en zullen fruit en groenten naar het
begin van de winkel worden verplaatst. Het verse vlees zal in het
centrum van de winkel worden gepresenteerd, in plaats van tegen de
achterwand.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten